COMPETICIONS

Durant el curs participarem en diversos crosos (un organitzat per nosaltres i pel qual necessitarem la vostra col·laboració), curses populars (una organitzada també per nosaltres per a la qual també necessitarem la vostra col·laboració) i competicions atlètiques en pista organitzades pel Consell Comarcal i la Federació, calendari de les quals sortirà al octubre/novembre. El calendari el podeu mirar  a cebllob.cat, a l’apartat d’esports individuals, dins d’atletisme i cros i el de la Federació a la Web de la FCA.

Tant a les competicions com als entrenaments puntuals dels dissabtes, demanarem per mail amb antelació qui hi assistirà, per poder organitzar-nos i preveure quants monitors necessitarem i com ens dividirem en el cas de coincidir varies activitats. És important confirmació d’assistència.

Degut a que l’atletisme és un esport individual, la no assistència a algun entrenament o competició no perjudica al grup, per tant si algú entrena només un dia, podrà competir igualment, perquè el sentit d’aquesta activitat és donar a conèixer aquest esport i passar-ho bé. De totes maneres, ens agrada que vinguin a alguna competició  per veure la seva evolució i perquè és com un entrenament més. Els grups els farem per edats/categories, però no vol dir que no puguin variar segons la capacitat, experiència o afinitat, inclús en alguna activitat puntual els barregem perquè es coneguin entre tots/es.

REVISIONS MÈDIQUES

Segons diu la Federació Catalana d'Atletisme, totes les persones, a partir de la categoria junior (18 anys), que l’any anterior no hagin tramitat la llicència federativa, estan obligades a presentar una revisió mèdica. Per tant, en categories inferiors no estan obligats a passar cap revisió especial, tenint en compte que anualment els nens/es passen revisions amb els seus pediatres. En tot cas recomanem informar al vostre pediatre que el nen/a realitza una activitat esportiva de major exigència que la d’altres esports.

Si algú vol fer alguna revisió en tota regla, parleu amb nosaltres i us adreçarem a centres mèdics que estan al servei de la Federació Catalana d'atletisme.

ASSISTÈNCIA MÈDICA EN CAS DE LESIÓ ALS ENTRENAMENTS O COMPETICIONS

En cas de lesió als entrenaments o competicions, tant la Federació com el Consell Esportiu del Baix Llobregat (als quals estem inscrits quan els hi fem la fitxa als nens/es), tenen contractats una companyia asseguradora d’accidents. Aquesta companyia asseguradora d’accidents té uns centres concertats per l’assistència als que s’ha d’anar-hi amb un nº d’expedient. En cas de fer us d’aquest servei ens heu d’avisar per indicar-vos com actuar i on anar-hi. Si no aneu als centres concertats per la companyia asseguradora d’accidents, ni la Federació, ni el Consell Esportiu del Baix Llobregat, ni el Club Atletisme Sant Just, es faran càrrec de la factura del centre mèdic.

Si algú vol anar-hi de totes maneres a un centre no concertat per la companyia asseguradora d’accidents de la Federació o el Consell Esportiu del Baix Llobregat també ens ho ha de comunicar abans d’anar-hi.

Si algú té una companyia asseguradora d’accidents privada, naturalment pot anar-hi, però sempre va bé que ens ho comuniqueu.

ALGUNS CONSELLS PER A LES COMPETICIONS I ENTRENAMENTS

-     L'esmorzar o berenar ha de ser a base de suc, llet, cereals, fruita, galetes, torrades, ... i tot el que sigui calòric però sense greixos excessius i pesat de digerir.

-     A les competicions, com entre prova i prova de vegades hi ha un espai de temps és important menjar alguna cosa lleugera com barretes de cereals o galetes i sobretot beure aigua de tant en tant per hidratar-se bé i no patir cap lesió muscular (porteu una ampolla petita).

-   L’equipació de competició (Samarreta nens/ Top nenes, Malles curtes i Malles llargues) recomanem fer-la servir només a les competicions amb la finalitat que tingui una vida més llarga. Marqueu tota la roba amb el nom del nen/a per poder diferenciar-la.

-     La vestimenta ha de ser adequada: sabatilles esportives de córrer, roba esportiva de cotó o transpirable i abrigats per capes si fa fred. Teòricament no es pot competir amb pantalons llargs, s'ha de portar malles llargues o curtes o pantalons curts. On són molt exigents amb això normalment és a la marxa, ja que han de veure bé si tenen sempre un peu al terra per tant amb pantalons llargs no deixen fer-la. Una vegada acabem la prova, si fa fred i la següent prova no és immediata, ens tapem amb els pantalons i jaqueta.

-      Han de procurar anar al lavabo abans d'escalfar o de la prova que els hi toqui fer o en tot cas avisar al monitor si van, no sigui que tinguin una prova immediatament.

-     Qui faci llargada o alçada i tingui mesurats els peus que recordi el nº de peus. Si algú porta sabatilles de claus les pot utilitzar, però se’ls ha de posar 15’ abans per a no sobrecarregar excessivament les cames.

-     A mesura que anem entrenant i competint sempre anirem donant consells, ja que no només estem aprenent un esport, també es tracta d’aprendre tots/es els hàbits saludables que implica fer un esport.